Friday, July 3, 2009

Sorry! Not connected...



Dalam sibuk mencari maklumat nak surf internet, tetiba 'not connected'...aduish!! sakitnya hati...dah la banyak kerja kena settlekan...sabar...erti sabar banyak mengajar diri ini dalam gerak kerja...tapi bukan ini yang nak dihighlightkan...persoalannya adalah...

Pernah tak suatu hari dalam solat, x kira la solat fardhu ataupun sunat, tetiba 'not connected' dengan Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui dalam solat tu?? melayang-layang fikiran memikirkan benda lain sedangkan dihadapan kita adalah Yang Maha Besar..Yang Maha Agung..Yang Maha Mulia..Yang Maha Tinggi diantara segalanya yang berada di alam ini.

Buat apa pun ibadah, rasa 'not connected' dengan Allah, tempat mengadu yang paling utama, tempat berkasih, tempat bercinta..Manakan boleh andai diconnected dengan kekasih hati. Jadikanlah Allah sebagai kekasih hati. Bukan hanya sebagai tempat yang disembah. Hati yang merupakan raja segala anggota rasa kering..haus..disebabkan 'not connected'...Maka mulalah musuh manusia yang paling utama, syaitan laknatullah dan nafsu yang tidak dikawal sebaiknya bermaharajalela.

Astargfirallahalazim...

Astargfirallahalazim...

Astargfirallahalazim...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Tersentak tiba-tiba, lantas menghamparkan sejadah untuk bertafakur. Solat taubat dua rakaat segera dikerjakan, bimbang hati yang mudah lalai ini terus lalai.

Rakaat yang terakhir datang.

"Ya Allah, tempat untuk aku mengadu. Hanya pada-Mu ya Allah, aku mengadu segala macam yang berlaku dalam hidup ini. Hanya rahmat dan kasih sayang-Mu yang aku pohonkan agar selalu dalam dakapanku. Hanya redha-Mu yang aku impikan. Hati ini mudah lalai dan leka dalam menjalani kehidupan seharian. Aku mohon kekuatan dari-Mu. Sungguh, aku terlalu lemah, dhaif lagi kerdil. Tidak mampu untuk berdiri sendiri tanpa diri-Mu. Ampunkan dosa-dosaku ini. Terlalu banyak amanah dan tanggungjawab yang banyaknya lompang dalam melaksanakannya. Aku mohon keampunan-Mu dengan segala kelompangan itu. Ampunkan aku ya Allah...jangan tinggalkan aku dalam keadaan begini..."


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Saat itu menangislah seperti mana Saidina Umar meraung dan menangis tatkala memikirkan takutnya beliau menjadi satu-satunya manusia yang tidak terpilih untuk ke syurga Allah yang penuh dengan segala nikmat seluas langit dan bumi.Menangislah...

Dambakanlah REDHA ALLAH dan SYURGA-NYA

Kerana itulah nikmat yang paling indah dan besar...

No comments: