Monday, July 6, 2009

Pasakkan diri bumikan dakwah

Bukan sekadar kita sebagai yang bergelar mahasiswa hanya duduk di dewan-dewan kuliah dan d bilik di kolej. Tapi apabila bergelar mahasiswa, maka tanggungjawab yang perlu dilakukan perlu LEBIH kerana kita adalah anak muda. Anak muda yang sifatnya sentiasa berkobar-kobar melakukan sesuatu.

Bacalah kisah Sultan Muhammad Al-Fateh pada ketika umur beliau 19 tahun, beliau berjaya menakhluki Kota Konstantinopel. Pada saat beliau diamanahkan oleh ayah beliau untuk mengepalai bahtera tentera menawan Kota Konstantinopel, ada suara-suara belakang yang tidak yakin dengan beliau namun hasilnya dengan izin Allah.

Melihat kepada negara kita hari ini, orang dewasa atau yang dikatakan orang berumur 40 tahun ke atas, kadang-kadang memandang lekeh anak muda ini terutama yang bergelar mahasiswa. Hatta terus berteleku apabila dijerat dengan AUKU dan akademik yang bebannya agak berat.

Jangan jadi mahasiswa yang hanya tidur dan dalam linkungan zon selamat. Memandang sebelah mata apa yang berlaku di sekeliling. Sedangkan masalah yang berlaku cukup banyak. Bukan hanya di luar kelompok malah di dalam kelompok sendiri.

Kadang melihat kepada yang berada di tangga bawah berasa selesa dengan diri dan amanah yang kurang sedikit berbanding yang berada di tangga atas cukup perit menanggung beban dan tanggungjawab yang cukup banyak.

Atas dan bawah perlu sentiasa pandang-memandang dalam erti kata saling 'support menyeport'. Bukan saja-saja bercakap, tapi melihat kepada gerak kerja Konsert Antara Dunia '09 yang dianjurkan oleh GAMIS bersama Rabbani Production.



"Ya Allah, sibukkan diri ini dengan jalan perjuangan menegakkan agama-Mu"

Biarlah setiap jam, setiap minit, setiap saat...fizikal dan minda ini terus bergerak untuk Islam.

Saya nak menyeru kepada sahabat-sahabat, siapa rasa dirinya tidak berada dalam lingkungan 'setiap jam, setiap minit, setiap saat...fizikal dan minda ini terus bergerak untuk Islam', maka sudi-sudikanlah mendaftar diri untuk menjadi ahli jawatankuasa semasa Konsert Antara Dunia '09 pada 1 Ogos ini. Seramai 150 orang diperlukan. Biarlah ganjaran yang dibalas hanya dari Allah S.W.T.

Siapa nak mendaftar, boleh bagi nama terus pada website http://gamisconcert.blogspot.com

Kedatangan sahabat-sahabat dialu-alukan.

No comments: