Sunday, December 14, 2008

J.I.H.A.D

J.I.H.A.D

Bagi pelajar-pelajar ukm, mungkin ada yang tak sabar-sabar nak kembali ke ukm bertemu dengan rakan-rakan atau mungkin mengeluh masakan cuti nak habis!! huh!

Tetapi bukan itu yang penting, yang pastinya, 2 minggu lagi kita akan meneruskan kembali perjuangan di kampus ukm yang dicintai. Meneruskan kuliah untuk di hadiri dan aktiviti-aktiviti persatuan yang dirancang.

Pasti ramai yang sudah mengetahui 24hb disember ini adalah masanya kita mengetahui sejauh mana usaha kita selama ini brjaya atau tidak bagi semester 1 sesi 2008/2009. Moga ALLAH S.W.T memberikan kita semua kejayaan dan kecemerlangan yang diimpi-impikan.amin...Andai kejayaan, bersyukurlah padaNya. Andai kegagalan juga, bersyukurlah kerana 1001 hikmah yang Allah sediakan.

Bulan Januari depan bakal mengundang satu lagi persoalan, samada tampuk pemerintahan PMUKM bakal digenggami oleh GMUKM atau ASPIRASI. Siapa boleh jawab??? Hanya ALLAH S.W.T yang Maha Mengetahui.

Yang pastinya pilihanraya kampus bakal berlangsung bulan januari ini.

Wahai mahasiswa/i sekalian, UNDI anda sangat berharga. Pilihlah pemimpin yang benar-benar tulus menegakkan kebenaran dan menjaga kebajikan kita semua.

Bukan berpolitik semata-mata, namun memilih pemimpin adalah kewajiban kita semua selaku bergelar mahasiswa/i UKM apalagi mahasiswa/i muslim.

Bagi mahasiswa/i yang bergelar Islam pula, memang sewajibnya kita memilih pemimpin yang benar-benar adil, amanah dan jujur dalam menjalankan tanggungjawab.

Bukan senang bergelar seorang pemimpin. Sampaikan ayah berkata "Kan susah jadi pemimpin, berpolitik-politik. Nanti kat padang mahsyar, nak jawab apa dengan ALLAH..." itu kata ayah dan saya tidak nafikan tetapi hakikatnya takkan sampai kiamat pun kita nak ikut perlembagaan Lord Reid dan bukannya perlembagaan dari Al-Quran.

Mana aqidah kita dengan "Tiada Tuhan Selain Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah"

Mana tauhid asma' wa sifatyang kita imani yang mana kita mengakui bahawa Allah yang Maha Sempurna dengan segala sifatNya???Andai kita mengakui bahawa Allah itu Maha Sempurna, maka sudah tentulah undang-undangNYA juga sudah cukup sempurna. Tidak perlu tambah tolak dengan undang-undang dari manusia.

Teguhkan imanmu wahai sahabat-sahabat...

Luruskan saf...

Satukan hati-hati kami ya Allah...

Agar ISLAM tertegak di bumi UKM yang dicintai...

ameen...


No comments: